COVID-19 rekomendacijos

 

<–Grįžti į StraipsniusKai bendruomenę užklumpa netikėtas ir sunkus įvykis, tai gali sukelti itin didelį nerimą bei įtampą ne tik asmeniui, bet ir visai bendruomenei. Dabartinės savi-izoliacijos rekomendacijos dėl koronaviruso pandemijos gali sukelti ypač intensyvias emocines reakcijas, kurios gali sutrikdyti žmonių kasdieninį funkcionavimą tiek dabar, tiek ateityje.

Siūlome susipažinti su tarptautinės organizacijos EMDR Europe parengtomis gairėmis, kaip efektyviau įveikti nerimą ir įtampą, bei kaip apie pandemiją kalbėti su vaikais.

Suaugusiems

  • Naujienas tikrinkite ir žiūrėkite ne daugiau kaip du kartus per dieną. Nuolatinis ieškojimas ir bandymas apdoroti didelį kiekį informacijos, kurią galima rasti internete, išgirsti per radiją ar televiziją, mus nuolat laiko sužadinimo būsenoje, kelia įtampą ir baimę.
  • Informacija yra labai svarbi, todėl geriau pirmenybę teikite patikimiems šaltiniams, tokiems kaip Lietuvos Respublikos Sveikatos apsaugos ministerija (http://sam.lrv.lt/koronavirusas) arba Pasaulio sveikatos organizacija (https://www.who.int/)
  • Laikykitės aukščiausių higienos reikalavimų, kurių pataria laikytis valstybinės institucijos bei sveikatos sistema.
  • Kiek tik įmanoma stenkitės laikytis savo įprastos rutinos nepažeisdami valstybės pateiktų rekomendacijų ar nurodymų.
  • Stenkitės palaikyti įprastą miego režimą.
  • Prisiminkite, kad pozityvus požiūris padeda tiek Jums, tiek ir visai bendruomenei.
  • Kartais Jums gali būti sunku susikoncentruoti ar priimti sprendimus, tačiau svarbu suprasti, kad tai yra visiškai normali reakcija į patiriamą stresą.
  • Palaikykite ryšį su Jums svarbiais asmenimis, tai padės praskaidrinti mintis ir kartu sumažinti patiriamą baimės jausmą.

Išsamesnė informacija suaugusiems.

Išsamesnė informacija vyresnio amžiaus žmonėms.

Bendravimas su vaikais

  • Stenkitės sakyti tik tiesą ir tai darykite kuo paprastesniais žodžiais.
  • Naudokite tinkamus paveikslėlius ir informaciją. Vieną kartą per dieną paskirkite šiek tiek laiko informacijos ieškojimui kartu su vaikais tam, kad ji taptų lengviau suprantama.
  • Elkitės su vaikais taip, kad jie jaustųsi mylimi ir saugūs, skirkite jiems daugiau dėmesio.
  • Leiskite vaikams palaikyti pozityvius įpročius, tokius kaip žaidimai.
  • Pasakykite vaikams, kad daug pasiruošusių ekspertų (gydytojų, seselių, policija) nuolat dirba tam, kad galėtų sugrąžinti saugią aplinką ir padėtų žmonėms, kurie serga. Pabrėžkite teigiamus susidariusios situacijos aspektus.

Išsamesnė informacija apie bendravimą su vaikais.

Rekomendacijos iš Lietuvos  traumų psichologijos asociacijos  (www.traumupsichologija.lt)

Nuotrauka iš interneto šaltinių